Hírek

A pénzügyi kultúrát erősíti a fogyasztói tudatosság fejlesztése
A pénzügyi szolgáltatások intenzív fejlődési időszakát tapasztalhatjuk hazánkban és világon egyaránt – hangsúlyozta Gion Gábor, a Miskolci Egyetem pénzügyi kultúra konferenciáján március 4-én.
A Pénzügyminisztérium pénzügypolitikáért felelős államtitkára elmondta, a bankszektor szereplői technológiai téren két fő kihívással szembesülnek: haladniuk kell a technológiai innováció útján, mindezt a meglevő informatikai rendszerek folyamatos, stabil működtetése közben. Fontos kihívás az ügyfelek szokásainak pontos megismerése és a szolgáltatások piaci igényekhez igazítása, egyre jellemzőbb személyre szabása is, amelyet a kisebb, új látásmóddal belepő piaci szereplők gyakran nagyobb rugalmassággal tudnak kezelni. A gazdaságfejlesztést szem előtt tartva megnyugtató látni, hogy a bankpiac több szereplője is megértette és megválaszolja a változó környezet ezen kihívásait.
A fogyasztói tudatosság fejlesztése jelenleg az egyik legfontosabb feladata a pénzügyi ágazat szereplőinek, hiszen az ügyfelek megalapozott döntései hosszútávon hozzájárulnak a szektor kiegyensúlyozott működéséhez és a nemzetgazdaság erősödéséhez is – fejtette ki Gion Gábor, aki azt is elmondta, hogy több mint másfél évtizedes szakmai kapcsolat fűzi a konferenciát szervező Miskolci Egyetem Pénzügyi és Számviteli Intézetéhez, amelynek címzetes egyetemi docense.
Az államtitkár a konferenciát megelőzően a PÉNZ7 önkénteseként a Jezsuita Gimnázium diákjainak tartott pénzügyi és vállalkozásismereti órát, ahol az idei témákhoz igazodva a biztosításokról és a biztonságos internetes bankolás lehetőségeiről beszélt.
További hírek
-
Részvényfutam már 7-8. osztályos diákoknak is
Február 1-jén indult a regisztráció a Budapesti Értéktőzsde és a Pénziránytű Alapítvány közös …
-
Spóroljon a bankszámláján!
A bankszámla mindennapi életünk része, azonban nem mindegy, hogyan választjuk meg! Éves szinten aká …
-
Kreatív és gyakorlatias pénzügyi tudásverseny középiskolásoknak
Január 27-ig, az első forduló végéig regisztrálhatnak a pénzügyek iránt érdeklődő középiskolás diá …
-
A hitel nem ajándék: kommunikációs kampány a megfontolt karácsonyért
Az ünnepi időszak előtt rendszeresen megnő a kis összegű fogyasztási hitelfelvételek száma hazá …